ناشر منبع

null مراسم بزرگداشت «شهدای خدمت» در پژوهشگاه برگزار شد
13:44

مراسم بزرگداشت «شهدای خدمت» در پژوهشگاه برگزار شد

آئین بزرگداشت شهادت هشتمین رئیس جمهور ایران، سیدالشهدای خدمت، خادم الرضا شهید آیت الله سید ابراهیم رئیسی، دکتر حسین امیرعبداللهیان وزیر محترم امور خارجه و هیات همراه با حضور اعضای محترم هیات علمی، یاوران علمی ، و دانشجویان و میهمانانی از پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی و پژوهشگاه شیمی و مهندسی شیمی در سالن اجتماعات شهید چمران پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری برگزار شد. در ابتدای این برنامه دکتر سید محمد امین موسوی معاون محترم پژوهشی پژوهشگاه ژنتیک ضمن خوش آمد گویی و عرض تسلیت به شرکت کنندگان در این مراسم عنوان کردند شنیدن خبر شهادت چنین مدیران سخت کوش، ولایتمدار، مردمی و جهادی برای همه ما تلخ و ناگوار بود. ایشان درادامه با اشاره به رویداد‌های تاریخی انقلاب شکوهمند اسلامی به رهبری حضرت امام خمینی (ره) بنیانگذار انقلاب اسلامی، افزود: این درخت تناور که در چهل و پنج سال گذشته با خون هزاران شهید آبیاری شده، با هدایت مقام معظم رهبری حضرت آیت الله امام خامنه‌ای (مد ظله العالی) ادامه دارد و امروزه شاهد شکوه بیش از پیش ایران عزیز اسلامی در تمامی عرصه ها به ویژه در عرصه علم هستیم .
در ادامه این مراسم حجت الاسلام و المسلمین سید محمود نبوی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه پیام نور و پژوهشگاه ژنتیک ضمن تسلیت شهادت رئیس جمهور شهید و همراهان ایشان، اظهار داشت: این حادثه سخت، کام همه مردم شریف ایران اسلامی را در سالروز ولادت امام رضا (ع) تلخ کرد. ما باورهای دینی و باورهای روایی داریم که در این مواقع هم ما را آرام می‌کند و هم ما را به سمت باورهای قوی‌تر سوق می‌دهد.
به رغم سخن پراکنی برخی از بدخواهان، این حادثه نشان داد که عزت انسان در دستان خداوند قادر و متعال است و همه ما دیدیم که این شهید خستگی ناپذیر و شهدای گرانقدر ایشان با چه بدرقه با شکوهی ازطرف مردم قدرشناس شهرهای مختلف مواجه شدند و رئیس جمهور شهیدمان در کنار ضریح مقدس ثامن الحجج (ع) و درجوار آرامگاه مبارک و مقدس آن امام عالی مقام  آرام گرفت.
حجت الاسلام نبوی با اشاره به ویژگی‌های شخصیتی شهید آیت الله رئیسی، بیان کرد: خستگی ناپذیر بودن، مردم داری و تواضع ایشان ویژگی‌های مشهود ایشان بود اما سه ویژگی بارز شامل: «خستگی ناپذیری، در کنار مردم بودن و خدمت به مردم، و تلاش» از مهمترین ویژگی های  ایشان بود. دیگر شهدای خدمت و گرانقدر همراه با رئیس جمهور شهید جملگی از نیروهای وفادار به انقلاب اسلامی، تلاشگر و مجرب بودند که از درگاه خداوند سبحان حشر این بزرگواران را با امام رئوف و اهل بیت (ع) خواستاریم.
در پایان مراسم آقای دکتر  محمد رضا ابن الدین حمیدی قائم مقام رئیس بسیج اساتید کشور ضمن اشاره به شهدای گرانقدر خدمت و بزرگواری و خدوم بودن شهید آیت الله سید ابراهیم رئیسی و سایرشهدای همراه ایشان، اظهار داشت: رئیس جمهور شهید نماد تلاش، خدمت صادقانه و مردمی بودن به معنای واقعی کلمه بود و شهید امیرعبداللهیان یک دیپلمات شجاع و نیروی جهادی و انقلابی بود. شهید آیت الله آل هاشم نیز بعنوان امام جمعه محبوب تبریز نیز فردی مردمی و خادم مردم بود. شهید دکتر مالک رحمتی نیز افتخار بسیج اساتید بود و رئیس بسیج اساتید دانشگاه محل خدمت خود بود. ایران اسلامی شخصیت های والا و سرمایه های گران سنگی را از دست داد. چهار نظامی شهید این سانحه جانگداز نیز جزو نیروهای زبده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران بودند. وی با اشاره به ایثار و تلاش شهدای گرانقدر ایران اسلامی عنوان نمود: برکت این خون ها و شجاعت و فداکاری شهدا در کنار درایت این بزرگمردان عرصه ایثار در زمان حیاتشان و با رهبری امام شهدا و مقام عظمای ولایت هیمنه استکبار جهانی و  هژمونی آمریکای جهانخوار را در عرصه های مختلف نظامی و سیاسی در هم کوبیده است.
همچنین در بخش‌های مختلف از این مراسم قاری بین المللی و مداح اهل بیت عصمت و طهارت (ع) به قرائت آیات وحی و مدیحه سرایی و ذکر مصیبت در رسای رئیس جمهور شهید و شهدای راه خدمت پرداختند.