در اين نشست، دکتر لطفی ضمن اعلام آمادگی پژوهشگاه برای همکاری در زمينه انجام پروژه های علوم دامی با موسسه، ابراز اميدواری نمودند که همکاری طرفين گامی در جهت رفع نيازهای کشور باشد. دکتر منصوری نيز توضيحاتی در خصوص تاريخچه موسسه تحقيقات علوم دامی و فعاليت های علمی آن به حاضران ارايه نموده و خواستار همکاری پژوهشگاه با موسسه در مباحث مربوط به پروبيوتيک ها، آنزيم ها، توليد مثل و اصلاح نژاد بودند.در همين راستا و به منظور بررسی قابليت های پژوهشی طرفين برای انجام پروژه های تحقيقاتی مشترک، کميته همکاری با حضور دکتر سلمانيان و دکتر دليری از پژوهشگاه، دکتر اميری نيا و دکتر قره داغی از موسسه تحقيقات علوم دامی کشور تشکيل شد. کميته همکاری، اولويت های پژوهشی را برای اتخاد تصميمات تا تاريخ 6 خرداد ماه سال جاری به روسای طرفين ارايه خواهند نمود. پيشنهادات اوليه برای همکاری با توجه به فعاليت های موسسه علوم دامی شامل حوزه توليد مثل دام ها به ويژه گاو، توليد فرآورده های لبنی پروبيوتيک، مطالعات ژنوميک و ارزيابی تنوع ژنتيکی در گونه های دامی و توليد آنزيم ها با مصارف صنعتی در تغذيه دام (از جمله فيتاز) می باشد. بازديد روسا، معاونین و اعضای هيات علمی پژوهشگاه از موسسه تحقيقات علوم دامی در تاريخ 23 خرداد ماه ساعت 14:30 تا 16:30 انجام خواهد شد.