در اين نشست که با حضور دکتر لطفی، رییس پژوهشگاه؛ دکتر سلمانيان، معاون پژوهشی؛ دکتر موسوی، مدير دفتر همکاری های علمی و روابط بين الملل و جمعی از اعضای هيات علمی پژوهشگاه دکتر صنعتی، دکتر محجوبی، دکتر آل ياسين، دکتر هوشمند، دکتر شمس آرا، دکتر سليمان پور و دکتر حيدری برگزار گرديد مذاکراتی در زمينه تعيين اولويت های همکاری پژوهشگاه و سازمان انجام شد. اين نشست پيرو امضای تفاهم نامه بين پژوهشگاه و سازمان در ارديبهشت ماه سال گذشته و با هدف گسترش همکاری طرفين در زمينه های آموزشی و پژوهشی صورت پذيرفت.اولويت های مورد نظر سازمان بهزيستی برای همکاری پژوهشگاه به شرح زير می باشد:
1. آموزش مشاورين ژنتيک دارای مجوز مشاوره ژنتيک و صدور گواهی نامه های معتبر با امضای طرفين2. برگزاری دوره های بازآموزی برای مشاورين ژنتيک3. همکاری در انجام پژوهش های منطقه ای تحت عنوان "پايان نامه های دانشجويی با استفاده از جامعه آماری در شهرستان ها.4. بررسی عوامل ژنتيکی دخيل در مسايل و مشکلات کلان کشوری از قبيل اعتياد و غيره
در ادامه، مرکز ملی موش تراريخت، کتابخانه مرکزی و آزمايشگاه تجهيزات مرکزی مورد بازديد دکتر هاشمی و هيات همراه قرار گرفت. در اين بازديد دکتر شمس آرا و دکتر رضوی توضيحاتی در خصوص نحوه فعاليت مرکز موش و عضويت پژوهشگاه در پايگاه های اطلاع رسانی کتب و نشريات و آمار کتابخانه به بازديدکنندگان ارايه نمودند.