به گزارش روابط عمومی، اولین جلسه هم اندیشی حوزه فناوری در روز چهارشنبه بیست و سوم فروردین ماه سال جاری با حضور دکتر لطفی؛ رییس پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری، مهندس ثقفی نیا؛ معاون فناوری پژوهشگاه، دکتر علی هاتف سلمانیان؛ معاون پژوهشی پژوهشگاه، دکتر صادق حسن نیا؛ معاون اداری و پشتیبانی پژوهشگاه ، اعضای هیات علمی و جمعی از کارشناسان در سالن ویدئو کنفرانس پژوهشگاه برگزار شد. در ابتدا دکتر لطفی، در مورد توانمندی اعضای هیات علمی پژوهشگاه و امکان تولید محصولات داخلی با کیفیت مناسب صحبت کردند. سپس مهندس ثقفی نیا در رابطه با تجارب خود در راستای تولید داروهای داخلی، بازاریابی محصولات بر مبنای دانش و امکان رقابت در بازار داخلی و بین المللی مطالبی را ایراد نمودند. در ادامه جلسه اعضای هیات علمی نظرات خود را در خصوص تعیین اهداف، نقشه ی راه و چگونگی ارتقای فناوری های موجود در پژوهشگاه عنوان کردند. در همین ارتباط دکتر سلمانیان، ضمن تاکید بر استفاده از تجربیات چند ساله پژوهشگاه در زمینه ی تبدیل دانش به فناوری لزوم نشست های مشابه در حوزه ی پژوهشی را متذکر شد. پس از آن دکتر حسن نیا، به کاستی های مالی و نیاز به جذب بودجه های برون سازمانی به عنوان برنامه اصلي پژوهشگاه اشاره کردند.گفتنی است در پایان این نشست حاضرین در ارتباط با بررسي دغدغههاي مشترك و هماهنگي بيشتر در خصوص مسائل و راهکارهای حوزه فناوری در ده عنوان به جمع بندی رسیدند که توسط مهندس ثفقی نیا قرائت شد.