Asset Publisher

null اهتزاز پرچم متبرک و مقدس امام حسین (ع) در پژوهشگاه ژنتیک
12:44

اهتزاز پرچم متبرک و مقدس امام حسین (ع) در پژوهشگاه ژنتیک

اهتزاز پرچم متبرک و مقدس امام حسین (ع) در پژوهشگاه ژنتیک
پرچم اهدایی عتبه مقدس امام حسین (ع)(کربلای معلی) با حضور مسئولان عتبه مقدسه امام حسین(ع) و مسئولان ، اساتید و کارکنان پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری به اهتزاز در آمد.
گفتنی است پیش از مراسم معنوی اهتزاز پرچم مقدس امام حسین(ع) جلسه ای با حضور مسئولان عتبه مقدسه امام حسین(ع) و پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک وزیست فناوری برگزار گردید.
در ابتدای جلسه دکتر جواد محمدی رئیس پژوهشگاه ژنتیک با اشاره به امضای تفاهم نامه علمی بین پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و شش دانشگاه بزرگ کشور عراق اظهار داشت: با رایزنی‌هایی که سال گذشته با هیئت اعزامی وزارت علوم عراق و پژوهشگاه انجام شد با لطف خدا طی سفری که سال گذشته به کشور عراق صورت گرفت با دانشگاه‌های بصره، الزهرا، بابل، المستقبل، واسط و قاسم الخضرای عراق تفاهم‌نامه همکاری علمی مشترکی منعقد شد که در تاریخ همکاری‌های علمی هر دو کشور کهن و اسلامی کم‌نظیر بود که این امر می‌تواند زیربنای شکل‌گیری توسعه همکاری‌های علمی دو کشور و ((تأسیس شعبه پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست‌فناوری در کشور عراق و تبادل و پذیرش دانشجو از عراق به‌صورت گسترده باشد)) که درخواست مشترک دانشگاه‌های عراق بود.
دکتر ‌محمدی با بیان اینکه پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست‌فناوری علاوه بر بعد ملی در مجامع بین‌المللی نیز شناخته شده و دارای اعتبار فراوان است عنوان نمود: پژوهشگاه ژنتیک  یک مرکز علمی  مأموریت محور است وبا توجه به ظرفیت‌های خاص پژوهشگاه در تمامی حوزه‌های بیوتکنولوژی و برخورداری از آزمایشگاه‌ها، کتابخانه‌ها، کارگاه‌ها و اعضای هیئت‌علمی زبده و توانمند، در راستای تجاری‌سازی علم و پژوهش و فناوری گام‌های بزرگی را برداشته  و می‌تواند تجربیات خود را در قالب تأسیس شرکت‌های دانش‌بنیان به دانشگاه‌های کشور عراق انتقال دهد. و این انسجام و اتفاق علمی می تواند باعث تقویت روابط دو ملت و دو کشور مسلمان، دوست و برادر ایران و عراق شود.
در ادامه این دیدار در مورد طرح ها و فناوری های مختلف از جمله کمک به احداث کمربند سبز عراق(درختکاری جهت جلوگیری از خیزش گرد و غبار)، تحقیقات و پژوهش درباره شناسایی و درمان سرطان،  تکنولوژی آی وی اف دامهای سنگین و تعیین جنسیت جنین برای مقاصد اقتصادی و غذایی بابت گوشت و شیر برای واحدهای دامداری بزرگ و رشته های تحصیلی موجود در پژوهشگاه ژنتیک توضیحاتی به عمل آمد..
در ادامه حجه الاسلام رسول الموسوی نماینده مرجعیت شیعه دراستان بابل عراق ضمن ابراز خوشحالی برای حضور در پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری عنوان نمود این همه پیشرفت و استقلال در زمینه علم بیوتکنولوژی و ژنتیک شگفت آور است. کشور عراق نیازمند همکاری علمی در شاخه های کشاورزی،دام و طیور و پزشکی با این پژوهشگاه و تبادل استاد و دانشجو و بهره مندی از تجربیات ارزشمند شما در عرصه بین المللی علمی، است و ما از این همکاری علمی استقبال می کنیم..
حاج فاضل عوز قائم مقام عتبه مقدسه حسینی(ع) ضمن اشاره به قرابت مذهبی و آئینی میان دو کشور برادر ایران و عراق و همکاری نزدیک دو کشور در مبارزه با داعش  با استقبال از توسعه همکاری‌های دوجانبه پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست‌فناوری و عتبه مقدسه حسینی(ع) گفت: طبق مشاهدات و دیدن گزارش ها مشخص شدکه پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست‌فناوری یک مرکز بین‌المللی معتبر و دارای امکانات خوب آموزشی و پژوهشی و اساتیدی برجسته است و ادامه داد: عتبه مقدسه حسینی(ع) در بخش های کشاورزی، دامداری، صنعتی، تولیدی و علمی سرمایه گذاري هایی کرده است و ما آمادگی داریم در سطوح مختلف  از جمله بخش های کشاورزی، دامداری و پزشکی، همکاری‌های دوجانبه را گسترش دهیم..
شایان ذکر است دو دانشگاه بزرگ عراق از جمله دانشگاه های الزهرا و بابل که پژوهشگاه ژنتیک با آن تفاهم نامه علمی دارد تحت پوشش عتبه مقدسه حسینی(ع) قرار دارند.