Asset Publisher

null ديدار مسئولان دانشگاه صنعت آب و برق (شهيد عباسپور) با رياست پژوهشگاه

در اين نشست که با حضور دکتر سلمانيان، دکتر موسوی، دکتر فاطمی، دکتر تابنده، دکتر فقيهی و دکتر بهزاد هوشمند برگزار گرديد طرفين در زمينه استفاده از روش های زيستی در تصفيه آب و فاضلاب، استفاده از آب های پساب در توليد آب قابل مصرف، استفاده از فناوری های زيستی در خاک و رفع خوردگی نيروگاه ها با استفاده از روش های زيستی به تبادل نظر پرداختند.
در ادامه، آزمايشگاه بيوتکنولوژی صنعتی و محيط زيست، کتابخانه و مرکز ملی موش ترانس ژنتيک مورد بازديد هيات دانشگاه صنعت آب و برق قرار گرفت.
همچنين به منظور فراهم آوردن زمينه همکاري های سازنده آموزشی و پژوهشی، تفاهم نامه همکاری های علمی بين پژوهشگاه ملي مهندسي ژنتيك و زيست فناوري با دانشگاه صنعت آب و برق به امضای دکتر عباس لطفی و دکتر علی اکبر افضليان رسيد.
اهداف اين تفاهم نامه شامل اجرای طرح های های پژوهشی در زمينه تثبيت خاک ها با استفاده از ميکروارگانيسم، توليد سيمان بيولوژيک، تثبيت شن های روان، تصفيه آب و فاضلاب، شيرين کردن آب های شور و لب شور و پژوهش های مرتبط با تقليد از حيات، همكاري های پژوهشي و فناوری در قالب طرح هاي تحقيقاتي، بهره مند شدن از امکانات طرفين در زمينه های آموزشی، پژوهشی، کارگاهی، کتابخانه ای و ارتباطات بين المللی و همکاری در برگزاري دوره‌هاي مشترك تحصيلات تكميلي می باشد.